جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
قرآن کریم

حوزه/ ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم از تاریخ دوم اسفندماه آغاز و تا ۲۷ اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم از تاریخ دوم اسفندماه آغاز و تا ۲۷ اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

 متقاضیان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به آدرس Www.telavat.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

آزمون مرحله اول که به‌صورت کتبی برگزار خواهد شد ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ هم‌زمان در دو حوزه امتحانی در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشته‌های حفظ ده ، بیست و سی جزء و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود.

گواهینامه آن نیز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطا می‌شود که متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شیوه آزمون و زمان‌بندی اجرای آزمون‌ها می‌توانند به پایگاه اینترنتی فوق‌الذکر مراجعه نمایند.

قابل ذکر است استان خوزستان از لحاظ میزان مشارکت حافظان در این آزمون در رتبه پنجم و از حیث قبول‌شدگان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

همچنین تاکنون ۵۰۸ حافظ در استان خوزستان گواهینامه‌های قبولی این آزمون را دریافت کرده‌اند که سال گذشته با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا از میان ۳۷۳ نفر شرکت کننده در آزمون فقط ۲۳۰ نفر موفق به شرکت در آزمون شدند که ۴۸ نفر از این افراد قبول شده و مدرک متناسب به آن‌ها اعطا گردید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha